En vecka i solen

Här hade jag tänkt berätta hur det var utomlands. Vi var alltså på den turistfulla ön Teneriffa. Tänkte skriva lite kort vad vi gjorde varje dag.

Måndag:
Resan började vid halv sju. Vi åkte Y-buss till Stockholm. Spenderade en eftermiddag i julrusningen, mycket folk och ganska jobbigt. Jag hittade iaf en tröja 🙂 På kvällen var vi Solna där vi hittade lite julklappar och träffade Daniel. Vi lagade god mat och somnade tidigt.

Tisdag:
Uppe vid sextiden. Flygbussen tog oss till Arlanda till halv åtta. Framme på Teneriffa vid halv fem. Vi åkte bil med Saras pappa. Spanjorer kör som galningar! Väl framme hann vi äta middag och ta en tur mot strandpromenaden och dess affärer. Många inkastare blev det.

Onsdag:
Vi badade i havet. Det var för salt för att det ska vara roligt, men poolen var trevlig! Konstaterade att de hade väldigt mycket julpynt i stan. Kändes konstigt!

Torsdag:
Slappade och badade i poolen, härligt!

Fredag:
Vi åkte upp på vulkanen Teide. 3 718 meter ovanför havet, sista biten var det en linbana. Väl uppe insåg vi att det var inte riktigt värt 22 €/person att åka linbanan… Men kul att vara ovan molnen! Man blev andfådd väldigt fort… Det var inte heller så kallt som vi trodde det skulle vara.

Lördag:
Vandrade på stan, hittade en trevlig spelhall. Försökte vinna lite pengar 🙂 Åt glass och badade.

Söndag:
Den klart bästa dagen. Jag och Sara hyrde varsin cykel och cyklade längs strandpromenaden. Iof kom vi inte så långt som vi hoppats på, men ändå. På kvällen serverades det en julbuffé som var ganska värdelös. Köttbullar som inte var stekta och folk i kö överallt. Konstig julkänsla men härligt. När klockan blev tolv sköts det lite fyrverkerier.

Måndag:
Vi badade i havet. Försökte ta några bra kort. Hade besök av en inföding…

Tisdag:
Saras pappas födelsedag. Asvarmt. Packning. Vi åkte vid halv två och var på Arlanda tio timmar senare. Vatten kostar mer på flygplatsen än på flygplanet… Hemma strax innan fem.

Sammanfattning:
Det var alldeles för mycket blåsa turister över stället. Maten var si och så, vi käkade på ”Little Italy” en dag och maten smakade typ inget. Jag tror det var tänkt att man skulle krydda sin egen mat eller så. Sedan fanns det väl ungefär 500 elektronikbutiker som alla hade indier som stod bakom disken.

Det kommer väl mera sedan med bilder också.

2 Responses to “En vecka i solen”

1. Kamilla skriver:

Äh, hade jag inte redan avslöjat i min blogg att Teide inte var så kallt som man trodde…? 😉