Dag åtta på Island

Nu har vi kommit fram till Breiðavík. Igår åkte vi från Stykkishólmur med färja för att sedan ta en buss till en bensinstation där vi väntade i en timme på att vi skulle bli hämtade av familjen som Sara jobbar för samt de andra nordjobbarna. Efter lite olika ärenden de hade att göra drog vi iväg till ett museum där de skulle visa stenskulpturer och en del annat som jag inte förstod mig på för fem öre. Jag har aldrig tyckt om att fiska, men vi tog en tur ut med två båtar efter besöket på museet och fiskade. Jag fick tre fiskar en stor och två små. Först fick jag inget men sedan när jag fick förklarat för mig hur man skulle göra så fick jag tre på rad och totalt fick vi typ åtta fiskar innan vi åkte tillbaka in till land.

Efter att man fiskat måste man ju bada så vi åkte till en pool som låg mitt ute i ödemarken och var uppvärm av en hetkälla. Det var grymt att bada i en varm pool med höga berg på båda sidorna och bara ett hus i närheten, omklädningsrummet. Tyvärr så var det några andra som just slog läger brevid poolen. Sedan blev det middag på resturang då vi var de mest högljuda på stället. Vi passade även på att krossa ett glas innan vi var klara 🙂 Att åka tillbaka till Breiðavík var ju lite spännande kan man säga.

Idag har jag mest bara tvättat och kollat runt lite på stället. Just nu håller Sara på att servera middag. Hon kommer kanske att skriva ett blogginlägg senare ikväll. Grattis så länge.

2 Responses to “Dag åtta på Island”

1. Rickard skriver:

Bilderna blev dåliga, tydligen så är inte Vista så bra på att göra om bilder. Samma funktion funkar alltid bra i XP.

2. Jimmy skriver:

Vilken storfiskare :=) Grymt med Island, dit ska jag fara nån gång jag med tror jag, verkar ju vara tufft land!